انتخاب رشته ریاضی

 انتخاب رشته ریاضی

همانطور که مطلع هستید داوطلبان عزیز در صورت مجاز بودن می‌توانند هم در دانشگاه آزاد و هم دانشگاه‌های سراسری    انتخاب رشته ریاضی      خود را انجام دهند و این انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سراسری کاملا مجزا از یکدیگر است‌، توجه کنید در دو زمان مختلف انتخاب رشته را انجام خواهید داد.

در حال حاضر اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص زمان انتخاب رشته داوطلبان گروه ریاضی منتشر نشده است اما طبق روال سال های گذشته انتظار می‌رود این امر در نیمه دوم مرداد ماه انجام شود. در سال 97 داوطلبان گروه ریاضی 16 مرداد ماه مجاز به انتخاب رشته شدند.

و اما مهلت   انتخاب رشته ریاضی      که در سال های متمادی شاهد تمدید آن بوده ایم‌:در انتخاب رشته معمولا 5 روز مهلت اولیه داده می شود تا مرحله ثبت رشته به ظور کامل انجام شود اما معمولا 2 الی 3 روز مهلت مجدد به داوطلبانی که به هر دلیل از انتخاب رشته جا مانده اند داده می شود.

اما منطقی است که داوطلبان عزیز انتخاب رشته خود را در روز‌های ابتدایی انجام دهند تا نگران تمدید یا عدم تمدید این مهلت نباشند‌، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از زمان دقیق شروع انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید تا در اولین فرصت این امر را پشت سر بگذرانید.

و اما آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد در گروه ریاضی را دارند توجه کنند که معمولا  انتخاب رشته دانشگاه آزاد  در هفته‌های آخر مرداد ماه انجام می‌شود و بهتر است برای اطلاع از زمان دقیق با سایت  همراه باشند.

نحوه انتخاب رشته کنکور ریاضی

همانور که گفته شد چند سالی است که آزمون و     انتخاب رشته ریاضی 98       دانشگاه سراسری و آزاد مجزا از یکدیگر برگذار می‌شوند بنابراین  برای انتخاب رشته باید دو راه مجزا را طی کرد در این بخش به طور کامل راجع به آن توضیح خواهیم داد.

در ابتدای امر باید وارد سایت مورد نظر شوید. اگر قصد شرکت در دانشگاه های سراسری را دارید وارد سایت سازمان سنجش کشور شوید و دفترچه انتخاب رشته که با منتشر شدن آن زمان انتخاب رشته آغاز می گردد را دانلود کنید. در این بخش می توانید 150 کد رشته را وارد کنید و با توجه به تراز کسب شده شما و تراز قبولی دانشگاه‌های انتخاب شده‌، یکی از انتخاب‌هایتان تایید شود.

اما داوطلبانی که قصد     انتخاب رشته ریاضی 98       دانشگاه آزاد را دارند ابتدا باید وارد وب سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانیشوند و دفترچه انتخاب رشته که شامل ظرفیت های دانشگاه هاست  را دانلود کنند. در این بخش داوطلبان مجاز هستند 100 کد رشته را وارد کنند.

حال اگر داوطلبی  قصد شرکت در هر دو دانشگاه‌ها را داشته باشد هر مرحله را به طور مجزا انجام دهد‌، در این صورت داوطلبان به طور کلی 250 انتخاب خواهند داشت که 100 کد رشته مختص دانشگاه آزاد است و جدا از دفترچه سنجش انتخاب می‌شود.

همانطور که می‌بینید انتخاب‌های زیادی خواهید داشت که احتمال قبولی شما را افزایش داده است‌، اما برای هر دوانتخاب رشته باید به نکاتی توجه کنید که آینده شما را رقم خواهد زد.

در انتخاب رشته ریاضی و درج کد رشته‌های مورد نظر ابتدا لیستی تهیه و اولویت‌های خود را اعمال کنید و کد رشته‌ها را به ترتیب از اولویت بالا به اولویت پایین وارد کنید.

ابتدا اولویت اول شما بررسی خواهد شد اگر تراز کسب شده ی شما در محدوده قبولی تراز دانشگاه بود ، انتخاب شما تایید و از بررسی باقی انتخاب ها صرف نظر می‌شود. اگر تراز کسب شده در بازه تراز قابل قبول دانشگاه نباشد انتخاب دوم و بعد انتخاب سوم و … بررسی می‌شود. پس تا اینجای کار اهمیت اولویت‌بندی رشته‌ها را درک کردید.

قبل از بیان نحوه و زمان   انتخاب رشته ریاضی       لازم است کمی با داوطلبان گروه ریاضی صحبت کنیم‌، درست است که تعداد داوطلبان سال 98 کمتر از گذشته است اما این امر نباید باعث دلهره و نا امیدی شما شود چرا که هر فرد با پشتکار و تلاش خود می‌تواند تبدیل به فرد موفقی شود‌، اگر علاقمند رشته مهندسی (کامپیوتر، برق، مکانیک و …) هستید بیشک می توانید تبدیل به یکی از برترین مهندسان کشور شوید و یا تحصیلات  و یا شغل خود را در کشور های دیگر ادامه دهید. بنابراین این کاهش شرکت کننده کنکور ریاضی را فرصت طلایی بشمارید.

اگر در انتخاب رشته‌های گروه ریاضی اطمینان دارید‌، بهتر است علاوه بر رتبه کنکور به انتخاب رشته توجه ویژه نشان دهید چرا که موفقیت در قبولی دانشگاه‌ها هم به رتبه کسب شده و هم به نحوه انتخاب رشته شما بستگی دارد‌، در سال‌های گذشته داوطلبانی وجود داشتند که با وجود کسب رتبه‌های قابل توجه در انتخاب رشته ضعیف عمل کرده و متاسفانه فرصت طلایی را از خود گرفتند‌، ما در اینجا کنارتان هستیم تا شما در بهترین مسیر همراهی کنیم.

در ادامه شما را از زمان شروع     انتخاب رشته ریاضی 98        باخبر خواهیم کرد ، اطلاع از مهلت انتخاب رشته ریاضی بی شک امر قابل توجهی است که داوطلبان این گروه در انتظار آن هستند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا