درمان انگل سگ چیست

شما سعی می‌کنید هر کاری که از دستتان بر می‌آید برای محافظت از سگ خود انجام دهید و حیوان خانگی خود را شاد و سالم نگه دارید. اما طبق گفته شورای انگل حیوانات (Companion Animal Parasite Council)، بسیاری از سگ‌ها در مقطعی از زندگی خود تحت تأثیر انگل‌ها قرار می‌گیرند. این ارگانیسم‌های کوچک و گاهی میکروسکوپی، ناقل بیماری هستند و در صورت عدم مراقبت سریع می‌توانند باعث بیماری‌های جدی در سگ‌ها شوند. انگل‌ها مشکلات زیادی از جمله کم خونی، ناراحتی‌های گوارشی، کاهش وزن شدید و نابینایی می‌شوند، بنابراین اگر سگ شماهم دچار انگل شده باشد در خطر است. در این بررسی به طور کامل در مورد انواع انگل‌ها و درمان انگل سگ صحبت می‌کنیم تا اطلاعات لازم برای درمان هر چه سریعتر حیوان خانگی خود را داشته باشید. اگر سگ شما دچار انگل شده باشد ، انجام ندادن آزمایش های سالیانه مربوطه در عدم تشخیص به موقع بی تاثیر نبوده و نیاز است بیش از قبل مراقب حیوان خانگی باشید.

دو دسته از انگل‌ها اعم از انگل‌های داخلی و انگل‌های خارجی در سگ‌ها وجود دارند که شما باید از آنها آگاه باشید. انگل‌های داخلی اغلب به شکل کرم، می‌توانند به طرق مختلفی منتقل شوند اما در داخل بدن زندگی می‌کنند و بر تعدادی از اندام‌ها تأثیر می‌گذارند. انگل‌های خارجی مانند کک و کنه روی بدن سگ می‌خزند و از خون حیوان تغذیه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نوع انگل ها به مقاله ی انواع انگل‌های سگ و راه‌های درمان آنها مراجعه کنید.

انگل‌های روده معمولاً زمانی منتقل می‌شوند که سگ ناخودآگاه تخم‌ها یا‌ هاگ‌های انگل را در غذای آلوده، مدفوع حیوانات، آب یا خاک بخورد. برخی از انگل‌های روده از جمله کرم‌های قلاب‌دار و کرم‌های گرد نیز می‌توانند به افراد منتقل شده و باعث بیماری در انسان شوند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری توصیه می‌کند: «پرهیز از تماس پوست با ماسه یا خاک و مراقبت‌های منظم دامپزشکی از حیوانات خانگی به اطمینان از سلامت حیوانات خانگی و افراد سالم کمک می‌کند.»

اگر احساس می‌کنید که سگ شما رفتار عادی ندارد، از خدمات «ویزیت دامپزشک در منزل» بهره مند شوید.

درمان ضد انگل برای سگ

اگرچه کرم‌های نواری را می‌توان در مدفوع سگ مشاهده کرد اما انواع دیگر کرم‌های روده معمولاً باید با جستجوی تخم‌ها از طریق بررسی میکروسکوپی نمونه مدفوع تشخیص داده شوند. اگر سگ شما هر یک از علائم ذکر شده در بالا را در خود نشان داد، دامپزشک از شما می‌خواهد نمونه مدفوعی بیاورید تا کرم‌ها به ‌عنوان علت شناسایی یا رد شوند.

حتی زمانی که هیچ علامتی وجود ندارد، عاقلانه است که وقتی سگ شما معاینه سالانه خود را انجام می‌دهد، نمونه مدفوع را نزد دامپزشک ببرید. معمولاً با آزمایش خون می‌توان کرم‌های قلب را تشخیص داد. اگرچه در برخی موارد، رادیوگرافی، سونوگرافی یا اکوکاردیوگرام مورد نیاز هستند. انجمن کرم‌های قلب می‌گوید که در مراحل اولیه بیماری، بسیاری از سگ‌ها علائم کمی از خود نشان می‌دهند یا اصلاً علائمی ندارند.

هرچه درمان زودتر شروع شوند، میزان موفقیت بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که آزمایش سالانه منظم برای کرم‌های قلب ایده خوبی است. دامپزشک شما می‌تواند داروهای کرم ‌زدایی را برای درمان انواع مختلف انگل‌های روده و کرم‌های قلب و همچنین داروهای پیشگیرانه توصیه کند. از آنجایی که توله سگ‌ها مستعد دریافت کرم از مادر خود هستند، باید مدفوع را نیز به طور مرتب آزمایش کنید. به طور خلاصه، پیشگیری، آزمایش منظم، کنترل کک و بهداشت بهترین اقدام را برای جلوگیری از عواقب جدی برای سگ شما ناشی از کرم‌ها ارائه می‌دهند.

برای بررسی اینکه حیوان انگل دارد یا نه، می‌توانید از خدمات «آزمایش پزشکی حیوانات در منزل» بهره مند شوید.

پیشگیری از انگل همیشه بهترین کار است. با استفاده از روشی که حیوان خانگی خود را در برابر کرم قلب، کک و کنه محافظت می‌کند، می‌توانید سگ خود را از آسیب دور نگه دارید و بعداً از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری کنید. درمان انگل‌ها به نوع عفونت انگل بستگی دارد و سرپرست حیوان باید با دامپزشک خود مشورت کنند تا گزینه درمانی مناسب برای سگ‌های خود را شناسایی نمایند.

به عنوان یک سرپرست حیوان خانگی، مهم است که علائم و نشانه‌های بیماری‌های رایج سگ را بشناسید. تشخیص زودهنگام علائم و درخواست کمک دامپزشکی در اسرع وقت می‌تواند جان سگ شما را نجات دهد. به همین دلیل، «آزمایش آنلاین» با ارائه خدمات مختلف می‌تواند به شما در دریافت سریع «خدمات حیوانات خانگی در منزل» و صرفه جویی در هزینه‌ها کمک کند.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا