درمان چروک صورت چیست

پوست صورت نسبت بیشتر از سایر قسمت‌های بدن در معرض نور خورشید و آلودگی قرار دارد و به همین دلیل چروک در نواحی صورت بیشتر از قسمت‌های دیگری مانند دست‌ها بوجود می‌آید. البته عوامل بسیاری در درمان چروک صورت نقش دارند که یکی از آنها ژنتیک است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلودگی‌های محیطی نیز می‌تواند علت اصلی چروک شدن صورت باشد. در این مقاله می‌خواهیم درباره انواع چروک نواحی مختلف صورت و نحوه رفع نمودن آنها صبحت کنیم. با ما همراه باشید.

با افزایش سن پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. دلیل این موضوع از بین رفتن رطوبت و چربی موجود در لایه‌های زیرین پوست است. به همین دلیل پوست نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود. پوست به مرور زمان به دلیل کاهش حالت ارتجاعی چروک می‌شود و خطوط عمیقی در نواحی مختلف صورت ایجاد می‌شود. معمولا قسمت‌هایی از صورت که به طور مرتب منقبض و منبسط می‌شوند بیشتر در معرض چروک شدن قرار دارند و دلیل آن عدم وجود رطوبت و چربی در پوست است و پوست نمی‌تواند پس از منقبض شدن به حالت اولیه خود باز گردد، بدین ترتیب چروک ایجاد می‌شود.

خطوط چروک در قسمت‌هایی از صورت که به دلیل بروز احساسات منقبض می‌شود بیشتر ایجاد می‌شود. مانند خط اخم میان دو ابرو، خطوط پیشانی و خطوط لبخند در کناره لب و گوشه چشم‌ها. این خطوط در سنین جوانی به دلیل ارتجاعی بودن پوست سریع از بین می‌روند اما با افزایش سن عمیق‌تر می‌شوند و به صورت خطوطی بر روی پوست نمایان می‌شوند.

سریعترین راه برای درمان چروک صورت

هنگامی که خطوطی بر روی صورت نمایان شد بهترین و سریع‌ترین راه استفاده از روش تزریق بوتاکس می‌باشد. این روش در مقایسه با روش‌های معرفی شده اثر بخشی سریع‌تری دارد و پس از 2 الی 3 روز شاهد از بین رفتن چین و چروک ناحیه مورد نظرتان خواهید بود. بوتاکس برای رفع چروک در نواحی مختلف صورت کاربرد دارد و به بهترین شکل ممکن خطوط ناشی از افزایش سن یا انقباضات پوست را از بین می‌برد.

تزریق بوتاکس برای خطوط زیر چشم، خطوط پنجه غازی یا همان خطوط کناره چشم، خطوط موجود بر روی پیشانی، خط اخم میان دو ابرو، چروک نواحی گونه و چانه و چروک‌های موجود در اطراف لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این روش بدون نیاز به جراحی و با کمترین هزینه می‌توانید پوست خود را جوانسازی نمائید. در صورتی که از نتیجه کار راضی بودید می‌توانید پس از اینکه تاثیر بوتاکس از بین رفت (معمولا بین 4 الی 6 ماه) برای تزریق مجدد نزد پزشک متخصص مراجعه نمائید و اگر تمایل داشتید تزریق در ناحیه دیگری انجام شود می‌توانید با مشورت پزشک ناحیه تزریق را عوض کنید تا نتیجه دلخواه را مشاهده نمائید.

استفاده از مرطوب کننده‌های طبیعی می‌تواند در ایجاد چین و چروک و از بین بردن آنها نقش بسیار موثری داشته باشد. ماسک‌های طبیعی بسیاری وجود دارند که موجب جوان سازی و شاداب شدن پوست صورت می‌شوند. البته در زمان استفاده از ماسک صورت باید به جنس پوست صورت خود دقت کنید و از ماسک مناسب استفاده نمائید. به عنوان مثال استفاده از ماسک‌های مخصوص پوست چرب برای افرادی که پوست خشکی دارند تاثیر مطلوبی نخواهد داشت. برای تهیه ماسک می‌توانید از مواد طبیعی مانند آلوئه ورا یا خیار و عسل استفاده نمائید و یا از ماسک‌های آماده موجود در بازار نیز می‌توانید به راحتی استفاده کنید.

چین و چروک صورت به دلیل افزایش سن امری طبیعی است و به دلیل کاهش میزان کلاژن سازی پوست ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از ایجاد خطوط عمیق بر روی پوست و به تعویق انداختن آنها از مواد طبیعی یا شیمیایی مختلفی که به کلاژن سازی پوست کمک می‌کنند استفاده نمائید و همواره پوستی شاداب و با طراوت داشته باشید. اگر چین و چروکی بر روی پوست صورتتان دارید ناراحت نباشید، روش‌های درمانی مختلفی برای رفع آنها و جوان سازی پوست وجود دارد که شاید بهترین راه رفع کردن آن تزریق بوتاکس باشد. ما در آزمایش آنلاین مراقبت سلامت و زیبایی شما هستیم.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا