مشاوره روانشناسی کودک چیست

چه زمانی باید به مشاوره روانشناسی کودک مراجعه کرد و چگونه می توان بهترین روانشناس کودک را تشخیص داد؟ باید بدانید که درصد بالایی از اختلالات شخصیتی افراد، ریشه در کودکی آن ها دارد. بنابراین با کمک گرفتن به موقع از مشاور کودک، می توانید از بسیاری از اختلالات شخصیتی و مشکلات روانی در فرزندانتان جلوگیری کنید. همچنین اگر خواهان جامعه ای با کردار سالم هستیم نیازمند آن است که در دوران کودکی توجه ویژه ای به سلامت روان کودکان داشته باشیم.

دوره ی کودکی از حساس ترین دوره های زندگی آدمی است چون در این سن نمی توانند احساسات، مشکلات، علایق خود را به راحتی بیان کنند؛ نیاز است که والدین برای شناخت و مدیریت و درمان روان کودکان به مشاوره روانشناسی کودک مراجعه کنند.

اگر منتظر ماندن برای شما و کودکتان در مطب روانشناسان یا کلینیک ها دشوار است و یا رفت و آمد به این مراکز با یک کودک را کار سختی می دانید، می توانید از خدمات مشاوره تلفنی مرکز آزمایش آنلاین استفاده نمایید. این مرکز با وجود بهترین روانشناسان کودک، آماده مشاوره به والدینی است که می خواهند از مشکلات احتمالی شخصیتی فرزندانشان در آینده جلوگیری کنند.

گاهی والدین سردرگم می شوند که چه زمانی باید به مشاوره روانشناسی کودک مراجعه کنند و آیا رفتارهای کودک آن ها لزومی به استفاده از راهنمایی های مشاوره متخصص کودکان ایجاد می کند یا خیر؟

در پاسخ باید گفت حتی اگر رفتارهای فرزند شما کاملا طبیعی است برای تربیت صحیح و اصولی و برخوردهای مناسب درمواجهه با چالش های کودکی می بایست از کمک مشاوران بهره جست تا ثمره زندگی شما به بهترین نحو رشد کند. اما در صورتی که برخی از رفتارها و علائم را در کودک خود مشاهده کردید، نیاز به مداخله یک روانشناس کودک ضروری خواهد بود.

مشاوره روانشناسی کودک تلفنی و آنلاین

با توجه به شاغل بودن والدین، ترافیک شهری، عدم دسترسی به اینترنت، هزینه های رفت و آمد و مقاومت یکی از والدین یا کودک در برابر درمان، مراجعین می توانند از طریق مشاوره کودک تلفنی یا آنلاین با کارشناسان آزمایش آنلاین در ارتباط باشند و با همان کیفیت از خدمات مشاوره روانشناسی ما بهره ببرند.

به نظر شما کدام رفتار کودکان، ضرورت استفاده از مشاوره روانشناسی کودک را افزایش می دهد؟ آیا تا کنون از این خدمات استفاده کرده اید؟ چه تاثیری بر روی فرزند شما داشته است؟ نظر و تجربه خود را در این باره جهت بهره مندی سایر کاربران در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

بیش فعالی (adhd) یکی از اختلالات رایج در کودکان است که معمولا نادیده گرفته می شود. والدین این کودکان سعی می کنند بیش فعالی را با تشویق، تنبیه و… کنترل کنند. در حالی که بسیاری از رفتارهای کودکان بیش فعال ارادی نیست و واکنش آن ها نسبت به اتفاقات، استرس ها و… می باشد. بسیاری از خانواده ها وقتی از زمان درمان فرزندشان می گذرد و علائم تشدید پیدا می کند، برای مراجعه به مشاور یا روانشناس اقدام می کنند. در حالی که اگر بیش فعالی کودک در سنین پایین درمان شود، هم درمان سریع تر اتفاق میفتد هم کودک می تواند در عرصه های مختلف زندگی اش مانند تحصل و ورزش و… موفق تر عمل کند.

والدین نباید با مشاهده ناهنجاری های کودکان، مانند روش های مرسوم عمل کنند بلکه باید با مراجعه به روانشناسان ریشه هر ناهنجاری را بیابند و درصدد درمان برآیند. برای مثال والدین با مشاهده جویدن ناخن کودک مدام به او تذکر می دهند یا تنبیه می کنند یا با استفاده از مواد شیمیایی ناخن ها را تلخ می کنند تا کودک از انجام این عمل منزجر شود.

تا کنون با خود اندیشیده اید که از چه زمانی تربیت فرزند خود را آغاز کنید؟ از چه زمانی به جلسات تربیت فرزند نیازمند هستید؟ برخی والدین به اشتباه فکر می کنند تربیت فرزند از سن 2 سالگی به بعد یا 7 سالگی به بعد آغاز می شود. در حالی که چنین تفکراتی اشتباه است. تربیت فرزند شما قبل از انعقاد نطفه شکل می گیرد. از زمانی که شما تصمیم می گیرید فرزندی داشته باشید می بایست در جلسات مشاوره روانشناسی شرکت کنید .

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا