افسردگی در زنان چیست

زنان نقش‌های زیادی در زندگی دارند، آنها ممکن است مادر، همسر، کارمند، دوست، مراقب و غیره باشند. پیچیدگی همه این نقش‌ها می‌تواند باعث فراز و نشیب‌های زیادی در طول زندگی زنان شود. برخی از این تغییرات خلقی ممکن است به دلیل رویدادهای زندگی باشند (مانند مشاجره با همسر) یا به دلیل هورمون‌ها باشند (مانند بارداری، چرخه قاعدگی) که در نهایت ممکن است منجر به  افسردگی در زنان  شوند.

پس اگر از افسردگی رنج می‌برید، این احساس  ممکن است پس از چند روز از بین نرود. این مشکل شاید در فعالیت‌ها و روابط روزمره زندگی‌تان اختلال ایجاد کند. افسردگی می‌تواند یک چرخه ناتوان کننده باشد و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. علائم می‌توانند هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشند و می‌توانند متناوب یا یکباره اتفاق بیفتند. احتمال ابتلای زنان به افسردگی تقریباً دو برابر بیشتر از مردان است و در زنان علل متفاوتی نسبت به مردان دارد. در این بررسی به طور کامل در مورد علت و درمان افسردگی در زنان صحبت می‌کنیم.

اگر از افسردگی رنج می کشید و به دنبال راهی موثر برای خلاص شدن از این وضعیت هستید، خدمات «مشاوره روانشناسی تلفنی» آزمایش آنلاین بهترین راهکار برای شماست. فقط کافی است در منزل خود بنشینید و با تماس تلفنی، برنامه درمانی کاربردی دریافت کنید. حتی اگر یکی از اعضای خانواده یا آشنایان شما دچار افسردگی است، مشاوره روانشناسی آنلاین می‌تواند به شما در رفع مشکلات فردی که دوستش دارید، کمک زیادی کند. از مزایای مشاوره پزشکی تلفنی می‌توان به کسب راحتی بیشتر، صرف هزینه کمتر، دریافت پاسخ‌های جامع توسط متخصصین مجرب و صرفه جویی در زمان و دوری از ترافیک جاده اشاره کرد.

علت افسردگی در زنان

برخی از ترکیبات ژنتیکی بیشتر مستعد افسردگی هستند، در حالی که برخی از ترکیبات ژنتیکی در برابر آن مقاوم‌تر می‌باشند. اگرچه تصور می‌شود که عوامل محیطی با استعدادهای ژنتیکی در تعامل هستند. یعنی فقط به این دلیل که ممکن است به دلیل ژن‌های خود بیشتر در معرض افسردگی باشید، روابط خانوادگی و اجتماعی سالم می‌توانند تاب آوری را افزایش دهند.

سایر عوامل بیولوژیکی و هورمونی نیز احتمال ابتلا به افسردگی در زنان را افزایش می‌دهند. مسائل مربوط به بارداری، باروری، پیش از یائسگی، یائسگی و چرخه‌های قاعدگی، عوامل خطر ابتلا به افسردگی را در زنان افزایش می‌دهند. بیشتر این موارد به دلیل عدم تعادل هورمونی و نوسانات سریع هورمون‌های تولید مثل هستند. مشکلات مربوط به سلامتی، به ‌ویژه بیماری‌های مزمن یا ناتوانی می‌توانند باعث افسردگی در زنان شوند.

بسیاری از اختلالات هورمونی را می‌توان با «آزمایش هورمونی زنان» تشخیص داد.

زنان بیشتر از مردان در معرض علل روانی افسردگی هستند. به دلیل احساساتی بودن، زنان بیشتر احتمال دارد که افکار منفی را در طول دوره‌های افسردگی تکرار کنند. در حالی که گریه کردن، صحبت کردن با دوستان و تکرار اینکه چرا در حالت افسردگی هستید یک واکنش طبیعی است، تحقیقات نشان داده‌اند که نشخوار فکری در مورد افسردگی می‌تواند باعث طولانی‌تر شدن آن و حتی بدتر شدنش شود.

در مقابل، مردان تمایل دارند خود را از حالت افسردگیشان منحرف کنند که این مورد طول مدت علائم آنها را کاهش می‌دهد. عوامل روان ‌شناختی دیگری که بر زنان بیش از مردان تأثیر می‌گذارند، تنفر از شکل ظاهر و افسردگی ناشی از استرس است. زنان بیشتر از مردان مستعد استرس هستند زیرا افزایش سطح پروژسترون از کاهش سطح هورمون‌های استرس جلوگیری می‌کند. مسائل مربوط به چهره و بدن معمولاً از نوجوانی شروع می‌شوند و به نظر می‌رسد با شروع بلوغ در زنان مرتبط باشند.

برای راحتی و صرفه جویی در هزینه های خود می‌توانید از خدمات «مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی» آزمایش آنلاین بهره مند شوید.

پس از بحث در مورد خلق و خوی و روشی که بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد، پزشک ممکن است از شما سوالاتی بپرسد که به طور خاص برای غربالگری افسردگی استفاده می‌شود. مهم است که به خاطر داشته باشید که فهرست‌ها و پرسشنامه‌هایی که پزشک ممکن است از آنها استفاده کند تنها بخشی از فرآیند پزشکی تشخیص افسردگی است.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا