مشاوره افسردگی در آزمایش آنلاین

مشاوره افسردگی چیست

افسردگی یکی از شایع‌ترین اختلالات روانی است که ممکن است به دلایل مختلف در افراد بروز کند. افسردگی بر فعالیت‌های روزمره افراد و عواطف و احساسات آنها تاثیر می‌گذارد و در صورتی که درمان نشود مشکلات جسمی و روحی بسیاری برای فرد بوجود خواهد آورد. اما این بیماری قابل درمان است و در صورت اقدام به موقع در مدت زمان کوتاهی فرد با استفاده از روش‌های روان درمانی به طور کامل درمان می‌شود و نیازی به دارو نخواهد داشت. با استفاده از مشاوره افسردگی می‌توان بسیاری از انواع افسردگی را با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی درمان کرد.

غمگین بودن به دلیل اتفاقی دردناک و ناراحت کننده با افسردگی تفاوت دارد. به عنوان مثال اگر فردی شغلش را از دست داده باشد یا شاهد مرگ عزیزان خود باشد امری طبیعی است که مدتی ناراحت و غمگین باشد تا با گذشت زمان بتواند با این اتفاق کنار بیاید و به زندگی عادی خود ادامه دهد. این احساس ممکن است در طول زندگی بارها و بارها و به دلایل تجربه شود و نحوه برخورد هر فرد با حوادث ناراحت کننده یا یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما شاید علائم آن با علائم افسردگی مشترک باشد ولی مدت زمان آن با یکدیگر تفاوت دارد. مهمترین تفاوت‌های افسردگی و غم عبارتند از:

در زمان غم احساسات و ناراحتی‌ها دائمی نیستند و به صورت نوسانی یا لحظه‌ای در فرد ایجاد می‌شوند، به عنوان مثال با تجدید خاطره یا قرار گرفتن در یک موقعیت خاص ممکن است یادآور اتفاق تلخ گذشته باشد. اما افسردگی احساس لذت از زندگی و کارهای مورد علاقه به مرور زمان از بین می‌رود و فرد همیشه کسل است.

فرد غمگین و ناراحت اعتماد به نفس خود را حفظ می‌کند و کارهای خود را مثل همیشه انجام می‌دهد اما فرد افسرده همیشه احساس بی فایده بودن می‌کند و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد.

گاهی ممکن است احساس غم در فرد شدت پیدا کند و ادامه داشته باشد و با گذشت زمان به افسردگی تبدیل شود. اگر فرد اندوهگین حمایت نشود ممکن است افسرده شود و تغییرات روحی در وی همیشگی شود.

افسردگی ممکن است به دلایل مختلف در افراد بوجود بیاید. حتی افرادی که از نظر موقعیت شغلی یا اجتماعی فردی در جایگاه بالایی قرار دارند و فرد موفقی هستند نیز ممکن است به افسردگی مبتلا شوند. مهمترین دلایل افسردگی در افراد عبارت است از :

اختلالات شیمیایی در مغز یا بر هم ریختن نظم هورمون‌های بدن

عامل وراثتی و وجود فردی مبتلا به افسردگی در اقوام نزدیک

اختلالات شخصیتی و تفکرات منفی فرد نسبت به دیگران و جامعه

زندگی کردن در محیطی پر تنش و پر استرس.

مشاوره افسردگی آنلاین

بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری زمان کافی برای مراجعه نزد روانشناس را ندارند، مشاوره افسردگی آنلاین این امکان را برای افراد جامعه فراهم می‌نماید تا بتوانند در محل کار خود یا از منزل با مشاور تماس حاصل نمایند و در جلسات آنلاین مشاوره روانشناسی تلفنی شرکت کنند. مشاوره افسردگی آنلاین محیطی امن و آرام را فراهم نموده است تا افراد بتوانند در کمال آرامش و در محلی که احساس آرامش و امنیت دارند با مشاور صحبت کنند.

افسردگی پس از زایمان ممکن است دو الی سه هفته پس از زایمان رخ دهد و در صورتیکه درمان به موقع انجام شود و مادر با مشاور افسردگی در ارتباط باشد این علائم خیلی زود از بین خواهند رفت. مادر می‌آموزد که چگونه با نوزاد خود رفتار کند و روابط خود و نوزادش را بهبود بخشد و احساسات منفی را کنار بگذارد. بدین ترتیب در جلسات مشاوره افسردگی به مادر تکنیک‌های مناسب برای سلامت روان آموزش داده می‌شود.

به منظور استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی تلفنی می‌توانید از طریق سایت آزمایش آنلاین با کارشناسان ما در تماس باشید و در زمان مورد نظر با روانشناسان ما تماس حاصل نمائید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا