مشاوره جنسی چیست

مشاوره جنسی راهی است برای بهبود سلامت جنسی و حل مشکلات و اختلالات رفتاری و شخصیتی که بر روابط جنسی تاثیر می‌گذارند. بهبود روابط عاطفی و شخصی بر رضایت بیشتر از رابطه جنسی تاثیر بسزایی دارد و به همین دلیل بسیاری از زوجین برای بالا بردن کیفیت و رضایت رابطه جنسی خود از مشاوره جنسی و سکسولوژی استفاده می‌کنند.

مشاوره جنسی به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند عوامل تخریب کننده روابط عاطفی میان آنها را کشف کنند و با حل آنها رابطه عاشقانه و عمیقی را تجربه نمایند. با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی زوجین می‌توانند به راحتی درباره مسائلی از بیان آن شرم دارند با مشاور صحبت کنند و مشکلات موجود را حل نمایند.

از مهمترین دغدغه‌های والدین در مورد فرزندان آموزش مسائل جنسی به کودکان است. کودکان باید با اندام خود آشنا شوند و نحوه مراقبت از خود و اندام جنسی خود را بیاموزند. بدین ترتیب بهتر می‌توانند مراقب بهداشت جنسی خود باشند و همچنین در برابر خطرات احتمالی مانند تجاوز و سوء استفاده ایمن خواهند بود. مشاوره جنسی می‌تواند به والدین کمک کند تا بتوانند به درستی این مسائل را به کودک خود آموزش دهند. نحوه صحبت کردن با کودک و میزان آشنایی آنها با مسائل جنسی و اندام خصوصی از طریق مشاوره روانشناسی تلفنی  به سادگی امکان پذیر خواهد بود.

مشاوره جنسی تنها برای درمان اختلالات جنسی نیست و بسیاری از مسائل مانند آشنایی زوجین با آناتومی جنسی و آموزش مهارت‌های برقراری رابطه عاطفی، پوزیشن‌های جنسی و آموزش بهداشت جنسی از مواردی است که در جلسات مشاوره جنسی و سکسولوژی مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از زوجین برای بهبود روابط عاطفی خود با مشاور تماس می‌گیرند و هیچ مشکل یا اختلال رفتاری خاصی ندارند. اما برخی از افراد به دلیل وجود برخی اختلالات رفتاری در خود یا شریک زندگی‌شان از مشاور راهنمایی می‌گیرند. بدین ترتیب جلسات درمانی به طور جدی برگزار خواهند شد.

اهمیت مشاوره جنسی

صحبت کردن در مورد مسائل جنسی برای بسیاری از افراد دشوار است و خصوصا بانوان از بر زبان آوردن مشکلات جنسی خود و ایرادات روابط جنسی با همسرشان شرم دارند. اما با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی بسیاری از افراد می‌توانند مسائل مربوط به روابط جنسی خود را بدون خجالت بیان کنند. مشاور نیز با نحوه برقراری ارتباط با افراد مختلف و دارای شخصیت متفاوت آشنا است و به خوبی می‌داند که چگونه رفتار کند تا فرد به او اعتماد کند و مسائل و مشکلات موجود را با وی در میان بگذارد.

چند عنصر اصلی که در زمان درمان اختلالات جنسی و بهبود روابط مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد عبارتند از:

کاهش استرس و اضطراب فرد تماس گیرنده

تعریف تکلیف زوجین در رابطه جنسی

آگاه نمودن زوجین از مسائل جنسی

آموزش مهارت‌های جنسی برای بهبود رابطه

در رابطه جنسی میان زوجین هر دو طرف باید از رابطه لذت ببرند و لذت حاصل از رابطه جنسی باید کاملا دو طرفه باشد. در صورتیکه یکی از زوجین یا هر دو آنها از رابطه جنسی خود هیچ لذتی را تجربه نکنند بدون شک مشکلی در رابطه یا رفتار آنها وجود دارد که باید درمان شود. گاهی زوجین خود متوجه این موضوع می‌شوند و تلاش می‌کنند تا به نحوی با آموزش برخی از مهارت‌های رفتاری ارتباط جنسی خود را بهتر کنند اما اگر رابطه بهتر نشد یا یکی از زوجین راضی به انجام کاری نبود تنها کمک مشاور می‌تواند موثر باشد. در این شرایط استفاده از مشاوره جنسی با مشاوره روانشناسی تلفنی برای هر دو طرف یا یکی از طرفین توصیه می‌شود.

مشاوره جنسی در درمان بسیاری از مشکلات سرد مزاجی، مشکلات ارگاسم و بیزاری‌های جنسی تاثیر چشم گیری دارد و مشاور با آموزش مهارت‌های رفتاری و جنسی به زوجین کمک می‌کند تا زندگی زناشویی با کیفیتی را تجربه کنند و بسیاری از مشکلات مانند خیانت و ازدواج مجدد نیز با استفاده از جلسات مشاوره کاهش می‌یابند. در برخی از روش‌های درمانی با انجام آزمایش های سلامت جنسی و تجویز دارو بسیاری از مشکلات ناشی از سرد مزاجی و غیره حل می‌شوند و رابطه جنسی بهبود می‌یابد. مشاوره جنسی و سکسولوژی آزمایش آنلاین به منظور بهبود روابط زناشویی و عاطفی زوجین آماده ارائه خدمات می‌باشد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا