چکاپ سالمندان چیست

سالمندی، دوره‌ای از زندگی ما انسان‌هاست که بدن توانایی‌های محدودی برای تجدید قوا دارد، سیستم ایمنی ضعیف‌تر است و به همین علت، احتمال ابتلا به بیماری‌های مختلف بیشتر است و به همان نسبت، دوره بهبودی طولانی‌تر خواهد بود.

در ایران، حدود 10% از جمعیت جامعه را افراد بالای 65 سال تشکیل می‌دهند که با انجام آزمایش‌ها و چکاپ سالمندان دوره‌ای، می‌توانند از بروز و پیشروی بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنند و در نتیجه، دوره زندگی طولانی‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تری تجربه کنند. 

فراموش نکنیم که بسیاری از سالمندان قلب تپنده و چراغ روشن هر خانواده‌ای هستند و حضور  آنها در زندگی، مایه آرامش و خوشحالی است و توجه به سلامت آنها می‌تواند زندگی همه ما را پربارتر کند.

جالب است بدانید بسیاری از آزمایش‌های مربوط به چکاپ سالمندان واقعا ساده هستند و فقط با انجام یک آزمایش خون ساده و یا ادرار، وضعیت سلامت تا حد زیادی قابل ردیابی است. 

به طور حتم سلامتی مهم‌ترین نعمت زندگی ماست و هر چه به سن میانسالی و سالمندی نزدیک می‌شویم، توجه بیشتر به سلامتی، می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک جلوگیری کند و البته روند پیری را کند کند. چکاپ سالمندان نیز برای همین منظور در نظر گرفته شده است و شما می‌توانید بسته به نیازی که دارید، یک یا مواردی از آنها را درخواست دهید.

اما مهم‌ترین مواردی که پیشنهاد می‌شود سالانه چک شود، آزمایش خون برای بررسی وضعیت هورمون‌ها، کلسترول، قند خون، ویتامین‌ها، آنزیم‌های کبدی، کلسیم، املاح و مواد معدنی است. اگر سابقه خانوادگی دارید، این آزمایش می‌تواند با صلاح دید پزشک بیشتر انجام شود. همچنین چکاپ و انجام آزمایش برای بررسی سلامت قلب و بینایی در اولویت قرار دارند.

با توجه به درخواستی که شما در سامانه آزمایش آنلاین ثبت می‌کنید، متخصصان متعهد و مجرب انتخاب شده، در محل حاضر می‌شوند و خدمت مورد نظر انجام می‌شود. به این ترتیب، بدون دردسر و پرداخت هزینه زمانی و ماندن در ترافیک و صف‌های طولانی، می‌توانید این آزمایش‌ها را انجام دهید و منتظر ارسال جواب آزمایش‌ها از طرف آزمایش آنلاین باشید.در این آزمایش، نمونه‌گیری خونی، ادراری و مدفوع انجام می‌شود و در آن CBC و فاکتورهای U/A، U/C، املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، سدیم، منیزیوم، ویتامین B12، اسید فولیک، FOB و آنتی‌ژن اختصاصی پروستات سنجیده می‌شود. نوار قلب، برای بررسی سلامت و عملکرد عضوی حیاتی در بدن به نام قلب استفاده می‌شود و توصیه می‌شود افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی دارند به طور منظم و سایر افراد، در زمان‌های مشخصی، تست نوار قلب و فشار خون بدهند.

جهان ما با حس‌های پنج‌گانه، زیباتر درک می‌شود و حس شنوایی یکی از این نعمات پنج‌گانه است که به ما داده شده است. توصیه می‌شود سالمندان عزیز، از سنین مشخصی به بعد، تست شنوایی سنجی انجام دهند تا مشکلات احتمالی زودتر تشخیص داده شود.متاسفانه بینایی چشم هم مانند بسیاری دیگر از اندام‌های بدن، با شروع روند سالمندی، کاهش عملکرد پیدا می‌کند و ابتلا به بیماری‌های چشم مانند آب مروارید، آب سیاه چشم و موارد این چنینی بیشتر می‌شود. در چنین مواردی، تست بینایی این بیماری‌ها را به راحتی تشخیص می‌دهد.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا