درمان انگل گربه چیست

انگل‌ها موجوداتی ریز و غیر مفید هستند که از بدن موجودات زنده دیگر تغذیه می‌کنند. وجود انگل در داخل یا خارج بدن حیوانات ممکن است موجب بروز بیماری در موجود زنده شود و در نهایت منجر به مرگ شود. در این مقاله قصد داریم انگل‌هایی که ممکن است در بدن گربه خانگی زندگی کنند و موجب بیمار شدن گربه شوند را بررسی کنیم. ابتلا به هر یک از انگل‌های خارجی و داخلی ممکن است مشکلاتی برای شما و گربه‌تان ایجاد کند و به همین دلیل تشخیص به موقع و درمان انگل گربه از اهمیت بالایی برخوردار است. انگل‌هایی که ممکن است در بدن حیوان زندگی کنند عبارتند از انگل‌های داخلی و انگل‌های خارجی. در ادامه هر یک را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.در بیشتر موارد وجود انگل در بدن گربه علائم مشخصی ندارد و رشد انگل در بدن موجب مرگ ناگهانی گربه می‌شود. گربه‌ها از جمله موجوداتی هستند که دردهای خفیف ناشی از بیماری را بروز نمی‌دهند و می‌توانند علائم را پنهان کنند. تا اینکه به مرور زمان حیوان ضعیف می‌شود و می‌میرد. بنابراین تنها راه تشخیص دقیق انگل‌های موجود در بدن گربه انجام آزمایش پزشکی حیوانات خانگی است. با استفاده از نتیجه آزمایش دامپزشک می‌تواند نوع انگل موجود در بدن حیوان را تشخیص داده و درمان را شروع کند.

این نوع انگل به شکل کرم‌های بسیار ریزی هستند که از طریق جریان خون وارد قلب و ریه حیوان می‌شوند و در صورت عدم تشخیص و درمان مشکلات تنفسی و قلبی برای گربه بوجود می‌آورند و منجر به مرگ حیوان می‌شوند. این کرم‌ها از راه نیش پشه وارد بدن گربه می‌شوند و عملکرد قلب و ریه را مختل می‌کنند. علائمی نظیر ضربان نامنظم حیوان و حالتی مانند سرفه در حیوان می‌تواند نشانه وجود کرم قلب در بدن گربه باشد. روش درمان این نوع انگل از طریق تزریق دارو انجام می‌شود و معمولا نیازی به عمل جراحی نیست. وجود این انگل در بدن با استفاده از انجام آزمایش پزشکی حیوانات خانگی قابل تشخیص می‌باشد.

نام این انگل کرم قلاب دار است به این دلیل که دهانی مانند قلاب دارد که با استفاده از آن به دیواره روده می‌چسبد و خون حیوان تغذیه می‌کند. کرم‌های قلاب دار درون روده گربه زندگی می‌کنند و با خوردن مایعات موجود در یافت روده و خون حیوان موجب می‌شود تا بدن گربه ضعیف شود و مشکلاتی مانند اسهال، ضعف بدنی و کم اشتهایی در حیوان بروز می‌کند. دوره درمان این نوع انگل کمی طولانی است زیرا داروهایی که تجویز می‌شوند تنها بر روی کرم‌های بالغ تاثیر می‌گذارند و برای اینکه لاروها و تخم‌ها نیز از بین بروند باید مدتی درمان را ادامه دهید تا لاروها نیز بالغ شوند و توسط دارو از بین بروند. برای تشخیص این انگل معمولا نیاز است که آزمایش پزشکی انجام شود تا درمان لازم انجام شود.

راه‌های درمان انگل گربه

ابتلا به انواع انگل در حیوانات خانگی بسیار شایع است و ممکن است هر قسمتی از بدن آنها را درگیر کند. بنابراین انجام معاینات منظم و ویزیت حیوان توسط دامپزشک در منزل برای پیشگیری از بروز مشکلات بیشتر امری ضروری است. در صورتی که دامپزشک علائم وجود انگل را در گربه مشاهده کند برای تشخیص بهتر برای حیوان آزمایش چکاپ تجویز می‌کند تا نوع انگل موجود در بدن گربه به درستی تشخیص داده شود و درمان‌های لازم انجام شود.

در صورتیکه وجود انگل در بدن گربه دیر تشخیص داده شود ممکن است سیستم ایمنی بدن حیوان را ضعیف کند و درمان کمی سخت‌تر خواهد شد. برای پیشگیری از لانه گزینی انگل در بدن گربه بهتر است از داروهای کرم زدا استفاده شود تا سیستم ایمنی بدن گربه تقویت کند و انگل وارد شده به بدن را دفع نماید.

ویزیت منظم حیوان خانگی توسط دامپزشک و انجام آزمایشات منظم سالانه با استفاده از خدمات آزمایش آنلاین موجب می‌شود تا بیماری در گربه زودتر تشخیص داده شود و درمان به موقع صورت گیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود با انجام ویزیت دامپزشک در منزل به طور مرتب وضعیت سلامت گربه خود را بررسی کنید و به طور منظم و سالانه آزمایش پزشکی حیوانات خانگی لازم را انجام دهید. به منظور جبران هزینه‌های درمان و آزمایش حتما حیوان خانگی خود را بیمه کنید و از خدمات بیمه پت استفاده نمائید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


      لینک های مفید : آگهی رایگان , تجهیزات آزمایشگاهی , چادر برزنتی مسافرتی , تانک ازت , نقاشی ساختمان , بست اسپیس فریم , چادر لمینت , لینک شما در اینجا